5000onon
5000onon

Witamina C – jak działa na organizm dziecka?

Witamina C – jak działa na organizm dziecka?

Okres chorobowy to prawdziwa zmora dla każdego rodzica. Aby ustrzec dziecko od ciągłych chorób, warto zwiększyć dawkę witaminy C w naszej diecie i mocno zadbać o odporność.

O tym, że witamina C wpływa zbawiennie na nasze zdrowie, skutecznie podnosząc odporność organizmu wie chyba każdy. Nie każdy wie jednak, w jaki naturalny sposób możemy zwiększyć przyjmowanie tej witaminy wraz z posiłkami, a także jak zadbać o zdrowe odżywianie dziecka. Dzięki dobrze zbilansowanej diecie, nasza pociecha może zyskać doskonałą odporność, a w razie zachorowania znacznie szybciej powrócić do zdrowia.

Rola w budowaniu odporności

Witamina C odgrywa wiele ważnych ról w naszym organizmie. Między innymi buduje kości i zęby, układ chrzęstny i ścięgna, jednakże zasłynęła ze swojego wpływu na odporność organizmu. W okresie zwiększonego ryzyka zachorowań od razu sięgamy po preparaty i suplementy zawierające witaminę C, która niestety nie zawsze jest dobrze przyswajalna. Znacznie lepszym pomysłem będzie przyjmowanie dużej dawki tej witaminy wraz z dietą.

Naturalna witamina C

Witamina C zawarta w suplementach diety nie jest zbyt dobrze przyswajalna przez nasz organizm. Znacznie lepiej wpływa witamina przyjmowana wraz z naturalnym pożywieniem. Warto wiec wzbogacić dietę dziecka w owoce i warzywa, które są bogatym źródłem tej witaminy, a także wielu innych witamin i minerałów, które również doskonale wpływają na podnoszenie odporności i znacznie szybszy powrót do zdrowia po infekcjach. Owoce maliny, jeżyny, dzikiej róży, jabłka czy cytrusy to prawdziwe skarbnice drogocennych witamin i składników odżywczych, dzięki którym młody organizm szybko nabierze sił. Dodawanie do posiłków takich warzyw, jak czerwona papryka, kapusta – najlepiej kiszona, pomidory czy szpinak również bardzo silnie wzmocni odporność naszych dzieci, a także doskonale odżywi cały organizm.

Witamina C, dlaczego jest tak cenna?

Nie każdy wie, że witamina C to nie tylko gwarancja doskonałej odporności, ale również wspaniały sposób na znacznie szybsze odzyskanie sił po infekcji i powrót do zdrowia. Warzywa i owoce skutecznie odkwaszają organizm, wzmacniają i odbudowują jego komórki. Ponadto, dzięki tej witaminie ułatwione jest wchłanianie wielu innych składników odżywczych, jak choćby żelazo, które dzięki obecności witaminy C jest doskonale przyswajalne przez organizm człowieka. Ponadto, nie można przedawkować przyjmowania naturalnej witaminy C wraz z dietą. Jeśli będzie jej zbyt wiele, nasz organizm sam wyreguluje ilość potrzebnej mu witaminy, a resztę wydali wraz z moczem.

COMMENTS

WORDPRESS: 0