5000onon
5000onon

Jak dbać o odporność w ciąży?

Jak dbać o odporność w ciąży?

Właśnie dowiedziałaś się o najwspanialszej rzeczy w Twoim życiu – zostaniesz po raz pierwszy mamą. Przed Tobą teraz wiele nowych wyzwań i zadań do zrealizowania. Abyś jednak mogła w pełni oddawać się tym zadaniom, musisz zadbać najpierw o jedną rzecz – o swoją odporność w trakcie ciąży.

Dlaczego dbanie o odporność w trakcie ciąży jest ważne? 

Ciąża to szczególny czas. Przez te dziewięć miesięcy musisz dbać o siebie szczególnie i nie powinnaś doprowadzać do możliwości zarażenia się chorobami, zwłaszcza w podwyższonym okresie grypowym. Dlaczego to takie ważne? Kiedy kobieta jest w ciąży nie może przyjmować wszystkich leków, przez co jej czas wychodzenia z choroby się wydłuża w porównaniu do kobiety nie będącej w stanie błogosławionym. Dlatego właśnie dbanie o odporność w ciąży jest takie ważne.

Jak dbać o odporność w ciąży? 

Przede wszystkim w podwyższonym okresie grypowym powinnaś unikać zatłoczonych miejsc, takich na przykład jak pojazdy komunikacji miejskiej, przychodnie lekarskie czy też galerie handlowe podczas wyprzedaży. Wiadomo jednak, że w wielu takich miejscach jako ciężarna musisz przebywać z różnych względów. Dlatego też nie zapominaj również o innych aspektach.

Będąc w ciąży nie powinnaś unikać aktywności fizycznej. Wychodź jak najczęściej na spacery w ciągu dnia. Sprawdzaj jednak stan jakości powietrza, zwłaszcza w okresie zimowym. Często zdarza się bowiem, że właśnie zimą w wielu miejscach pojawia się smog, który jest niebezpieczny nie tylko dla Twojego zdrowia, ale również dla zdrowia Twojego nienarodzonego maluszka. Jeśli jakość powietrza jest dobra, to ze spokojem możesz korzystać z pięknej pogody. Musisz pamiętać jedynie o tym, że nie wszystkie rodzaje aktywności fizycznej możesz wykonywać w okresie ciąży – na pewno musisz zrezygnować z przejażdżek rowerowych czy też jazdy na rolkach. Wcześniej wspomniane spacery, joga oraz specjalne zajęcia fizyczne przeznaczone dla ciężarnych są jak najbardziej wskazane w Twoim stanie.

Ponadto oprócz aktywności fizycznej powinnaś zadbać również o jakość spożywanych przez siebie posiłków. Ogranicz do minimum spożywanie fast foodów (choć bez przesady – raz na jakiś czas zjedzony hamburger z ulubionej restauracji nie zaszkodzi). Tłuste produkty zastąp tymi zdrowymi – zjadaj jak najwięcej ulubionych warzyw oraz owoców. Ponadto oprócz aktywności fizycznej powinnaś zadbać również o jakość spożywanych przez siebie posiłków. Ogranicz do minimum spożywanie fast foodów (choć bez przesady – raz na jakiś czas zjedzony hamburger z ulubionej restauracji nie zaszkodzi). Tłuste produkty zastąp tymi zdrowymi – zjadaj jak najwięcej ulubionych warzyw oraz owoców.

COMMENTS

WORDPRESS: 0