5000onon
5000onon

Drugie śniadanie dla dziecka do szkoły

Drugie śniadanie dla dziecka do szkoły

Co przygotować dziecku na drugie śniadanie do szkoły? To pytanie każdego dnia zadaje sobie niejedna mama. Zapewnienie pożywnego posiłku jest niezmiernie ważne, gdyż od tego, co znajdzie się lunchboksie w głównej mierze zależy to, ile pociecha będzie miała energii w dalszej części dnia oraz jaki będzie poziom koncentracji dziecka. Warto zadbać o różnorodność posiłków, aby były smaczne i bogate w wartości odżywcze.

Kanapki – podstawowy wybór, który daje wiele możliwości

Klasycznym drugim śniadaniem są oczywiście kanapki. Łatwość i szybkość ich przygotowania to niewątpliwe zalety tego rodzaju posiłków. Co więcej, można do nich dodawać najróżniejsze składniki, dzięki czemu „zwykła kanapka” za każdym razem będzie smakować zupełnie inaczej i zawierać będzie w sobie pełnię wartości odżywczych. Polecamy przygotowanie tego dania z pastą jajeczną lub łososiową z dodatkiem rzodkiewki, kiełków oraz czerwonej papryki. Inne, bardziej tradycyjne rozwiązanie to kanapka zawierająca liść sałaty, plaster sera i szynki (lub pieczonego schabu), a także kawałki papryki, pomidora oraz cebulę. Podstawą wykonania smacznej i pożywnej kanapki jest jej główny składnik, czyli pieczywo. Świeży, chrupiący chleb lub ciabatta posmarowane masłem sprawdzą się w tej roli idealnie.

Kolorowa sałatka – zdrowy i bardzo smaczny posiłek

Dla urozmaicenia drugiego śniadania warto przygotować sałatkę, która dostarczy dziecku węglowodanów, niezbędnych witamin, białka oraz błonnika. Jej składnikami mogą być: ryż, makaron lub kasza, mięso (np. pierś z kurczaka), ser i dość duża ilość warzyw – w tym zestawieniu doskonale sprawdzi się fasolka szparagowa. Do uzyskania pełni smaku, gotową sałatkę należy przyprawić pieprzem, solą i ziołami prowansalskimi. Takie danie sprawi, że pociecha będzie miała zapewnione duże pokłady energii nawet w przypadku dłuższego niż zwykle pobytu w szkole.

Powyższe posiłki można przygotować w ekspresowym tempie, a różnorodność ich smaków sprawia, że dziecko zawsze będzie zadowolone z efektów. Jeśli zbrakło Ci składników lub czasu na przygotowanie drugiego śniadania, wstąp do sprawdzonej piekarni w swojej okolicy, np. https://piekarniagrzybki.pl/sklepy-firmowe/piekarnia-bielany/ i skorzystaj z bogatej oferty zdrowych posiłków.

COMMENTS